۷ مزیت پوشیدن لباس کتان

۷ مزیت پوشیدن لباس کتان

مزیت پوشیدن لباس کتان چیست و چه چیز باعث می‌شود این لباس تا این حد در بین تمام اقشار جامعه محبوب باشد؟ دورانی بود که لباس‌های لینن و کتان فقط مخصوص قشر خاصی از جامعه مثل کشیش‌ها، شوالیه‌ها، پادشاهان و … بود و همه امکان پوشیدن این لباس‌ها را نداشتند. اما با گسترش کشت گیاهان کتان در قرن شانزدهم امکان دسترسی به پارچه کتان و لباس‌های لینن برای افراد بیشتری امکان‌پذیر شد و حالا تقریبا همه‌ی افراد به آن دسترسی دارند و علاوه بر لباس، جنس بسیاری از سرویس‌های خواب، حوله حمام، سرویس آشپزخانه، پرده و رومیزی‌های باکیفیت هم از جنس کتان است. یک نکته جالب در بین مصرف‌کنندگان لباس‌های کتان این است که اغلب آن‌ها به این نکته اشاره می‌کنند که غیر از لباس‌های کتان نمی‌توانند لباس دیگری به‌خصوص در فصل تابستان و گرما، بپوشند و در میان خیلی از افراد می‌بینید که پوشیدن لباس‌های کتان به استایل خاص آن‌ها تبدیل شده است.

طبق تجربه و بررسی ما، هفت مزیت برای پوشیدن لباس کتان وجود دارد که آن را منحصربه‌فرد و خواستنی می‌کند. در این مقاله درباره این هفت مورد مفصل صحبت خواهیم کرد.

۱. بادوام و اقتصادی بودن لباس کتان

بادوام بودن لباس‌های کتان

پارچه‌های کتان به عنوان قوی‌ترین الیاف طبیعی جهان شناخته می‌شود و از پارچه‌های نخی و پنبه‌ای بسیار بادوام‌تر است. استحکام الیاف به طور مستقیم بر استحکام پارچه‌ای که لباس از آن ساخته می‌شود، کمک می‌کند. بنابراین لباس‌های کتان هم ماندگاری بسیار بالایی دارند. یک تی‌شرت نخی شاید تنها چند فصل قابل استفاده باشد و بعد از چند ماه حالت اولیه خود را از دست بدهد اما مزیت لباس کتان این است که تا چند سال هم قابل استفاده هستند و نه تنها بعد از شست‌وشو حالت خود را از دست نمی‌دهند، بلکه به مرور زمان نرم‌تر و برای استفاده مناسب‌تر هم می‌شوند.