شلوار جین را هر چند باید شست

شلوار جین را هر چند باید شست

احتمال زیادی وجود دارد که در طول روزهایی که شلوار کتان مردانه می‌پوشید از خود بپرسید که هر از چند گاهی باید شلوار‌های جین خود را بشویید! از آنجایی که در فصل سرما هستیم و شلوارهای جین خود را چندباره می‌پوشیم این سوال زیاد برایمان پیش خواهد آمد.

کتان تاثیرات مخرب زیادی بر روی محیط زیست می‌گذارد. از رنگی که برای رنگرزی آن استفاده می‌شود تا مواد سمی که در تولید آن به کار برده می شود، و همچنین مقدار زیادی آب که برای تولید یک شلوار استفاده می‌شود. بنابراین معایب زیادی در تولید پوشاک وجود دارد. “استفان لیهی” نویسنده کتاب “Your Water Footprint، حقایق باورنکردنی درباره اینکه برای تولیدات روزمره چقدر آب مصرف می‌کنیم” در این کتاب می‌گوید ۷۶۰۰ لیتر آب برای تولید یک شلوار جین مصرف می‌شود که چنین موردی درباره پنبه به اندازه تولید شلوار جین نیز صادق است. اما نه برای دفعاتی که قرار است یک شلوار شسته شود.

در نتایج چنین آمارهایی برندهای پوشاک در تلاش اصلاح این موضوع محیط زیستی برآمدند تا محصولات کتان که دوستدار محیط زیست هستند تولید کنند. این محصولات از پنبه‌های ارگانیک و تجدید‌پذیر تهیه می‌شوند. از مواد دیگر می‌توان به لیوسل اشاره کرد (نیمی از آن مواد مصنوعی است اما بیشتر آن را پنبه تشکیل می‌دهد، ولی بیشتر آن از مواد تجدیدپذیر است.) اما همه این موارد ما را از دغدغه شستشوی شلوارهای جین رها نمی‌کند.

 

در این چالش که «قدم‌های پرجایزه!» نام دارد، هر شرکت کننده‌ای  که در یک روز بیشتر از ۹۰۰۰ قدم راه رفته‌باشد، دو فرصت دریافت می‌کند:
۱- فرصت شرکت در قرعه‌کشی با جوایزی از جنس سلامتی مانند ترازوی هوشمند هوآوی و دستبند سلامت هوآوی
۲- فرصت دعوت به رویدادهایی جذاب با موضوع سلامت در تهران و شهرهای دیگر

این رویداد که از سوی رسانه های تراز اول کشور در حوزه تکنولوژی و اخبار روز حمایت شده است از چهاشنبه ۱۱ مهر ماه آغاز و به مدت یک هفته ادامه خواهد داشت. برای دریافت اطلاعات بیشتر در صفحه هوآوی موبایل فارسی در اینستاگرام بازدید یا مستقیماً وارد پست مربوط به این چالش شوید. به علاوه با جستجوی هشتگ #GoWithHuawei می‌توانید شرکت کنندگان در این رویداد را مشاهده کنید، شاید دوستان شما قبل از شما به این چالش وارد شده باشند!