ساعت هوشمند GT Runner هواوی با تمرکز روی دوندگان معرفی شد

ساعت هوشمند GT Runner هواوی با تمرکز روی دوندگان معرفی شد

هواوی با ساعت هوشمند جدید خود، Huawei Watch GT Runner، دوندگان حرفه‌ای را هدف قرار داده است. ساعت هوشمند مذکور ازنظر فنی محصول جدیدی نیست؛ زیرا دسامبر گذشته در روسیه و چند کشور از قاره‌ی آسیا و اقیانوسیه عرضه شد؛ اما نکته‌ی مثبت این است که اکنون راهش را به بازارهای جهانی نیز باز کرده و تمام مردم می‌توانند از آن استفاده کنند.

به‌گزارش Android Authority، شما می‌توانید Huawei Watch GT Runner را به‌عنوان Huawei Watch GT 3 در نظر بگیرید که روی دوندگان تمرکز دارد. عمر باتری ساعت هوشمند GT Runner دو‌ هفته‌ (هشت روز با استفاده زیاد) اعلام شده است و از بیش از ۱۰۰ حالت تمرین پشتیبانی و در تمام روز بر میزان اکسیژن خون نظارت می‌کند. نکته‌ی دیگر اینکه می‌توان آن را مربی مبتنی‌بر هوش مصنوعی دانست.

ساعت هوشمند Huawei Watch GT Runner از پشتیبانی دوبانده GNSS برخوردار است. این بخش با هر پنج سیستم ناوبری اصلی یعنی GPS ،GLONASS ،Galileo ،Beidou و QZSS سازگار است؛ البته باید به این موضوع اشاره کرد که نمی‌تواند مانند Coros Vertix 2 به همه‌ی آن‌ها هم‌زمان متصل شود. همچنین، ساعت جدید با سنسور ضربان قلب TruSeen 5.0 Plus هواوی عرضه می‌شود که در GT 3 نیز قرار گرفته است.

گارمین قبل از اینکه در سال ۲۰۲۰ Firstbeat analytics را بخرد، ساعت‌های هوشمند منتخب هواوی از الگوریتم‌های آن برای تقویت ویژگی‌های آموزشی استفاده می‌کردند. اکنون TruSport analytics خود هواوی در Huawei Watch GT Runner جایگزین شده است.

جالب‌ترین ویژگی جدید ارائه‌شده‌ی TruSport analytics، شاخص توانایی دویدن (Running Ability Index یا به‌اختصار RAI) است. Huawei Watch GT Runner براساس ضربان قلب، سرعت، مسافت و سایر داده‌های جمع‌آوری‌شده امتیاز RAI شما را محاسبه می‌کند. براساس امتیاز نهایی، ساعت هوشمند تمرین‌های پیشنهادی و سایر اطلاعات آموزشی مانند زمان‌ تخمینی ریکاوری و میزان تمرین‌های بی‌هوازی/هوازی را دراختیار کاربر قرار می‌دهد.